معرفی انواع آستر مورد استفاده در نقاشی ساختمان

در طی این مقاله به معرفی انواع آسترهای مورد استفاده در نقاشی ساختمان خواهیم پرداخت.

 نقاشی ساختمان رنگ رنگ آستر آستر اتیل سیلیکات غنی از روی رنگ آستر قبل از نقاشی ساختمان آموزش نقاشی ساختمان مطالب مفید نقاشی ساختمان آستری بیبو نقاشی دیوار نقاشی اتاق اکرلیک شآموزش آستر زدن

پس از هموار سازی بتونه و پاک سازی آن نوبت به آستری می رسد که معمولا پیش از رنگ کاری بر سطوح دیوار زده می شود . دقت نمایید، ممکن است آستری از رنگ آستر مخصوص استفاده گردد و یا از همان رنگ اصلی استفاده گردد که در هر دو صورت به آن آستر می گویند رنگ آستر سطح بسیار خوبی را برای رنگ آمیزی نهایی بوجود می اورد و قصور در استفاده ازآستری به چسبندگی نامناسب رنگ نهایی منجر می شود و ممکن است مجبور شوید آن را مجدد رنگ بزنید.
رنگ آستری سایه های ناشی از روی هم افتادن چند دست رنگ را کاهش می دهد و رنگ یکنواخت تری را بوجود می آورد. رنگهای آستری باید تا هنگام نزدیک شدن به رنگ اصلی روشن شوند.
بعد از رنگ استری نوبت به لکه گیری و موج گیری می رسد که این مرحله با بتونه مخصوصی صورت می گیرد این مرحله از اصلی ترین مراحل رنگ امیزی است که هر چقدر به انجام رسد نقاشی با کیفیت و زیباتری نمایان خواهد شد. پس از لکه گیری باید یک سنباده کاری نرم روی دیوارها کشیده شود و مجددا گردو خاک دیوارها توسط پارچه مرطوب گرفته شود تا سطح کار آماده آستر دوم شود.تغییر نوع رنگ از این مرحله به بعد ناممکن است و در مرحله پایان نقاشی، رنگ رویه یا دست سوم را بروی دیوار می زنند و مراحل کار نقاشی به پایان می رسد.

رنگ آمیزی با دو روش با قلم مو و غلطک انجام می گیرد که به شرح هر یک بطور جداگانه می پردازند در روش اول در استفاده از قلم، ابتدا موهای قلم مو را روی انگشتانتان به جلو عقب بکشید این کار موها را باز و بسته کرده و ذرات یا گرد و خاک را پاک می کند. قلم مو را به راحتی از نزدیک قاعده دسته در دست بگیرید و نصف طول موهای قلم را در ظرف رنگ فرو کنید و با قلم مو به آرامی به کناره ظرف بدنه ضربه بزنید. هنگامی که قلم مو را روی سطح دیوار می کشید فشار فقط باید به اندازه ای باشد که موها کمی به طرف نوگ قلم خم شوند . با ضربات ثابت و یکنواخت رنگ کنید از قلم مو… برای رنگ زدن استفاده نکنید و نگذارید قلم مو روی نوک موهای خود در قوطی نیمه خالی رنگ یا حلال باقی بماند. پس از هر بار مصرف باید قلم موها را با حلال های مربوطه کاملا تمیز بماند. پس از هر بار مصرف باید قلم موها را با حلالهای مربوطه کاملا تمیز کنید. برای کسب پرداختهای واقعا صاف چند دست رنگ لازم است. به هر حال، روش کار آن است که هر دست رنگ را پس از خشک شدن کامل صاف کنید که این کار با سنباده زدن (پشم فولاد-پوست آب) انجام گیرد.

روش دوم رنگ آمیزی با غلتک است که این روش از استفاده قلم مو بهتر است در انتخاب غلتک سعی نمایید از غلتک نقاشی مرغوب که از پشم طبیعی گوسفند است استفاده نمایید چرا که این نوع غلتک رنگ را بهتر به خود جذب می نماید و کار با آن راحت تر و مناسب تر است البته در مورد گوشه ها که غلتک امکان پوشش ندارد قلم مو کاربد بهتری دارد اگر چه غلتک های کو تاهتر مخصوصی برای استفاده از قاب پنجره و گوشها ساخته شده است که در موارد فوق قابل استفاده است.

در این روش موهای غلتک نقاشی را از درازا به اندازه نصفیا کمتر در داخل رنگ نمایید و رنگهای اضافی را نیز مرتبا با توری مشبک مخصوص داخل ظرف تخلیه کنید نحوه رنگ زدن باید پشت سر هم و یکنواخت انجام گیرد و بایستی غلتک را روی دیوار از بالا به سمت پایین به حرکت درآورید. جهت حرکت دست ها باید به شکلی باشد که رنگ غلتک را به حالت یکپارچه روی سقف یا دیوارها قرار گیرد. بهتر است جهت رنگ امیزی ابتدا از سمت پنجره ها به طرف فضای داخلی انتخاب نمایید. لازم به ذکر است ابتدا از سمت پنجره ها به طرف فضای داخلی انتخاب نمایید. لازم به ذکر است ابتدا سقفها را رنگ بزنید، زیرا احتمال پاشیدن دانه های رنگ به دیوارها وجود دارد.

هرگز غلتک را پی دیر پی در یک مسیر حرکت ندهید زیرا همان لایه نازک ابتدایی کفایت می کند.

  رنگ آستر مورد استفاده در نقاشی ساختمان می تواند رنگ آستر مخصوص یا رنگ اصلی باشد که رنگ آستر موجب چسبندگی بیشتر رنگ اصلی می شود و باعث می شود سایه های  رو هم افتادگی رنگ اصلی مشخص نشود .

یکی از رنگ های آستری مورد استفاده در نقاشی ساختمان آکریلیک می باشد.

این آستریاساس رزین های آکریلیک می باشد که جهت تثبیت و آماده سازی سطوح زیرین ساختمان از قبیل گچ، سیمان، بتن و غیره قبل از رنگ آمیزی استفاده می گردد.

این آستری کاملاً شفاف و بی رنگ بوده و با قدرت نفوذ عالی در داخل مصالح ساختمانی قدرت چسبندگی رنگ و نفوذ رنگ را بر روی سطح زیرین خود کمتر می کند. سرعت بالای خشک شدن این آستر (۱۵ تا ۳۰ دقیقه) این امکان را به شما می دهد که سایر مراحل رنگ آمیزی را به سرعت ادامه دهید

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید