آموزش نقاشی و رنگ آمیزی حمام

آموزش نقاشی و رنگ آمیزی حمام

نقاشی و رنگ آمیزی حمام
در طی این مطلب به شما نکات و مواردی که باید در هنگام نقاشی و رنگ آمیزی حمام رعایت کنید آموزش خواهیم داد.
حمام ها نسبت به بقیه مکان های خانه از فضای کوچکی برخوردار هستند. به علت اینکه محیط حمام دارای رطوبت است و همیشه به علت استفاده مداوم افراد، نسبت به بقیه مکان ها نیاز به تجربه و دقت بسیاری دارد. توجه داشته باشید که این مکان یکی از قسمت های پروژه نقاشی ساختمان است.

1. تهیه ابزارهای مناسب برای تمیز کردن دیوار

دیوارهای حمام نسبت به بقیه دیوارهای منزل، تمیزی بیشتری دارد زیرا همیشه دیوار در معرض آب قرار دارند و از این رو لکه های و کثیفی های کمتری برروی آن ها وجود دارد. بهترین و ساده ترین ابزار برای تمیزکردن دیوار، استفاده از صابون ساده است. با یک صابون ساده و آب به راحتی می توانید با دستمال دیوارها خیلی سریع تمیز کنید. لازم نیست که در این مورد وسواس زیادی به خرج دهید. ولی توصیه کلی ما این است که حتما قبل از اقدام به نقاشی دیوار را تمیز کنید. البته بیشتر حمام ها امروزها از کاشی و سرامیک هستند و نیازی به رنگ کردن آن ها نیست ولی بعضی از قسمت های حمام نیز که از این مورد در ساخت آن ها استفاده نشده است، نیاز است که رنگ شوند.

2. فاصله بین توالت و دیوار را فراموش نکنید

یکی از قسمت هایی که اغلب افراد تمایل دارند که آنجا را رنگ کنند، دور توالت و فاصله آن تا دیوار است. این قسمت ها به خاطراستفاده مداوم ممکن است دچار تغییر رنگ شود و چهره ناخوشایندی به حمام بدهد. از این رو باید قبل از اینکه آنجا را رنگ کرد، به خوبی آن را تمیز کنید و اینکه چون فضای بین توالت و دیوار کم است، نیاز به دقت بسیاری دارد.

3. رنگ حمام باید روشن باشد

فرقی ندارد که شما بخواهید از کاشی و سرامیک استفاده کنید یا دیوارهای آن را رنگ کنید، در هرصورت استفاده از رنگ های تیره باعث ایجاد یک خفگی و تنگی در احساس افراد می شود. البته لازم نیست که حتما از رنگ سفید برای حمام خود استفاده کنید، بلکه رنگ های تیره به هیچ وجه توصیه نمی شود. استفاده کردن از رنگ های روشن نیز می تواند حس مناسب و عالی به شما بدهد، برای مثال رنگ آبی آسمانی که مناسب با فضای حمام است، بیشترین استفاده را در نقاشی کردن دیوار دارد.

4. نقاشی کردن حمام ضروری نیست

بعضی از افراد فکر می کنند که نقاشی کردن دیوارهای حمام واجب است، در صورتی که اصلا چنین چیزی نیست. همانطور که گفتیم حمام از قسمت هایی است که دیوارهای آن همیشه تمیز می باشند، پس نیازی نیست که حتما آن را نقاشی کنید. البته بعضی از شرکت ها اقدام به تولید و فروش رنگ های مخصوص دیوارهای حمام می کنند، زیرا همانطور که میدانید، فضای داخلی حمام از رطوبت بالایی برخوردار است و از این رو کیفیت آن باید با بقیه رنگ ها متفاوت باشد. ولی باز هم توصیه می کنیم که در مواقع ضروری اقدام به نقاشی محیط داخلی حمام خود کنید.

5. اگر باید دوش و لوله ها را رنگ کنید، حتما آن ها تمیز کنید

بسیاری از افراد نیز لوله ها و دوش خود را نیز رنگ می کنند. بعضی اوقات روی لوله ها به علت وجود رطوبت بالا دچار پوسیدگی می شود که با یک رنگ ساده می تواند از خراب شدن بیش از حد آن جلوگیری کرد. اما نکته مهمی که باید رعایت کرد، تمیز کردن آن است. دوش ها یکی از مکان هایی است که جرم در آن بیشتر از بقیه موارد وجود دارد و از این باید قبل از اقدام به رنگ، جرم آن ها را برطرف نمایید. البته اگر خیلی هم جرم داشت، بهتر است که دوش خود را تعویض کنید.
امیدواریم این مقاله در انجام یک رنگ آمیزی موثر برای حمام منزلتان موثر بوده باشد.

منبع: inmyownstyle.com

ترجمه و بازنشر: xhousepainting.com

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید