کنیتکس و انواع آن در نقاشی ساختمان – قسمت سوم

کنیتکس و انواع آن در نقاشی ساختمان – قسمت سوم

در طی این مقالات چند قسمتی نگاهی خواهیم انداخت بر کنیتکس و انواع آن در نقاشی ساختمان.

*کنیتکس آکریلیک آبتیک با دانه های درشت*
یک پوشش مناسب برای سطوحی با عیوب ظاهری بالا. دانه های پرلیت درشت موجوددر این محصول این قابلیت را ایجاد می کند تا این محصول بتواند عیوب ظاهری و نقائص موجود در سطح را به خوبی بپوشاند.

اطلاعات فنی کنیتکس اکریلیک آبتیک

کنیتکس جهت رنگ آمیزی نما

میزان مواد آلی فرار کمتر از 18gr/lit

پوشش تر 12m2/lit

پوشش تئوری 4m2/lit

براقیت تحت زاویه 60 درجه: 8 درصد

وزن مخصوص: 1.51gr/cm3

فام: سفید

زمان خشک شدن: حداکثر 120 دقیقه

نقطه اشتعال: ندارد

PH: 8-8.5

رقیق کننده: آب

کنیتکس آبتیک با اسپری قابلیت اجرا دارد.

كنیتكس حلال آب
*تركیبات :*  انواع رزینهای كو پلیمر، اكسید تیتان، الیافهای مصنوعی در گریدهای مختلف، آب، بی كربنات كلسیم در مش های بالا، پرلایت، فرمالین، آمونیاك ضد رویه، ضد قارچ و . . .

*مشخصات عمومی :*  كنیتكس حلال آب بعنوان نمای داخلی ساختمان جهت حفاظت وزیبایی و بعنوان آخرین پوشش بكار می رود كه به صورت خمیر دانه دار و بوسیله كمپرسور و پیستوله مخصوص بر روی نمای داخلی ساختمان افشانده می شود و قادراست سوراخها و تركهایی را كه بر اثر انقباض و انبساط بوجود می آید پركرده ونواقص ساختمان را پنهان كند. كنیتكس های حلال آب 6 ساعت پس از افشاندن درتماس خشك به نظر می رسد و استحكام نهایی پس از یك هفته حاصل می شود. كنیتكس حلال آب مانند كنیتكس اصل و اكرولیك بر روی هر چیزی كه ثبات فیزیكی داشته باشد قابل اجرا است.
مزایا و معایب کنیتکس نما

عایق صوت و حرارت:
نمای کنیتکس هیچ گونه عایق حرارتی و صوتی نبوده و به هدر رفت انرژی نیز کمکمی نمایید.

صرفه اقتصادی:
به دلیل ارزان بودن مواد اولیه کنیتکس که ناشی از بی کیفیت بودن آن می باشد قیمت مناسبی داشته که این حسن به ظاهر مفید از معایب این محصول بشمار می آید.

دوام:
دوام نمای کنیتکس به دلیل مواد نا مرغوب آن بسیار پایین بوده و در کوتاهترین زمان بعد از نصب از شکل خود خارج شده و نما را دچار نقص می نمایید.همچنین نور آفتاب به دلیل دوام پایین کنیتکس مصرفی در نما باعث از بین رفتن آن می گردد.

تنوع طرح:
نمای انواع کنیتکس برای داشتن طرح خاص و انحصاری از قاعده ای پیروی نمکند ولیدارای طرحهای متفاوت و زیبایی می باشد.

جرم پذیری:
نمای انواع کنیتکس بدلیل شکل خاص خود و همچنین زبر بودن سطح آن از جرم پذیریبالایی برخوردار بوده و در کوتاه ترین زمان طرح و رنگ خود را از دست دادهکه این ایراد از معایب نمای کنیتکس بحساب می آید.

سرعت اجرا:
سرعت اجرای این نما بدلیل سادگی آن بالا بوده که این از محاسن کاذب آن می باشد.

وزن:
وزن نمای کنیتکس پایین بوده ولی باز هم نمی توان از آن بعنوان حسن آن نام برد.

تنوع رنگ:
تنوع رنگ در نمای کنیتکس بدلیل اینکه از تکنولوژی خاصی پیروی نمی کند و طرزتهیه آن بسیار آسان می باشد بالاست وازاین جهت می توان از رنگ بندی آن استفاده بهینه نمود.

آتش سوزی:
نمای کنیتکس در مقابل آتش سوزی بدلیل مواد آتش زایی که در ساخت آن استفادهشده آتش را شعله ور تر کرده و از این حیث به آتش سوزی کمک می نمایید.و نمیتواند متریال قابل اطمینانی جهت نما و در مواقع آتش سوزی باشد.

کنیتکس و رنگ نما
کنیتکس نیز نمای داخلی و خارجی ساختمان استفاده می‌شود. این محصول تركیبیاز كربنات كلسیم ، پیگمنت‌های AntiUV ، رزین آكریلیك ، تالك ، روان كننده‌ها و افزودنی‌های دیگر می‌باشد. این محصول با وزن بسیار كم و خاصیت ضد آب ، قابلیت انعطاف پذیری زیادی داشته و با تنوع رنگ و سادگی خاص خود دربسیاری از پروژه‌های ساختمانی مورد استفاده قرا گرفته است. یكی از علل عمدهگرایش مصرف كنندگان در سالهای اخیر به این محصول ، قیمت پائین آن نسبت بهدیگر محصولات مشابه بوده كه از روزهای آغازین تولید و عرضه آن به بازارمصرف باعث گردید تا بطور چشمگیری مورد توجه عموم قرار گرفت تا زیبندهپروژه‌های كوچك و بزرگ ساختمانی باشد. رنگهای شاد ، زنده و ساده کنیتکس آنرا از محصولات دیگر متمایز ساخته است.

آماده سازی سطح جهت کنیتکس
سطح زیر کار باید عاری از هرگونه آلودگی، گرد و غبار، رطوبت و سفیدک باشد.
قسمت های پوسته شده را باید با روش های مکانیکی و یا استفاده از واترجت لایه برداری کرد. جهت اعمال بر روی سطوح سیمانی و بتونی تازه باید حداقل 20روز از زمان اجرا گذشته باشد. این محصول به علت دارا بودن دانه بندی نیاز چندانی به زیرسازی ندارد.
دور از دسترس اطفال نگهداری شود. در صورت‌ تماس با چشم با آب فراوان شستشوداده شود. در هنگام اسپری از استنشاق گرد رنگ خودداری گردد.‌ وسایل رنگ‌امیزی پس از كار با آب شستشو شود. از یخ‌زدگی رنگ و نگهداری در آن در دمای بالاتر از 40 درجه سانتی‌گراد خودداری شود.

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید