کاربرد مولتی کالر در نقاشی ساختمان

مولتی کالر چیست؟

مولتی کالر
مولتی‌ کالر رنگی است که پس از اجرا، چندین رنگ به صورت مجزا در آن دیده می‌شود. در واقع یک رنگ زمینه بوده و چند رنگ دیگر به صورت رگه‌های مختلف است.

قابل اجرا بر روی تمامی سطوح‌ است. رنگ‌های مولتی‌ کالر دکوراتیو بوده و یک لایه فیلم نازک بر روی سطوح ایجاد می‌نماید و بسیار مناسب برای سطوح گچ، سیمان، بتون، آهن، آلومینیوم، چوب، رنگ، سنگ، شیشه، کاشی، پلاستیک، رنگ روغن، کنتیکس و … است.

بافت ویژه این رنگ و مات و کم‌ جلا بودن آن، مشکلاتی از قبیل موج و خرابی سطح زیر کار را در خود محو می‌کند. مولتی‌ کالر از آن جایی که ذرات معلق هوا و دودها را به خود جذب نمی‌کند، برای محیط‌های پرترافیک و یا پر رفت‌ و‌ آمد مانند راه‌ پله‌ ها بسیار مناسب است.

ویژگی های نقاشی ساختمان با رنگ مولتی کالر:

قابلیت شستشو: با آب و انواع شوینده ها به آسانی قابل شستشو می باشد.

قابلیت ترمیم: سطوح آسیب دیده قابلیت ترمیم مجدد را دارند.

قابل اجرا بر روی تمام سطوح: گچ، سیمان، بتون، فلزی، چوب، رنگ پلاستیک، رنگ روغن،شیشه ای،کاشی، سرامیک،بلوک های دوجداره، کنیتکس و… سطوحی هستند که به راحتی می توانید از رنگ های مولتی کالر برای آن ها استفاده کنید. اما برای پارچه توصیه نمی شود.

قدرت چسبندگی: چسبندگی بسیار بالایی بر روی سطح زیرکار دارند و به راحتی جدا نمی شوند.

پوسته پوسته نمی شوند: با داشتن قدرت چسبندگی بالا، لایه ای با دوام ایجاد می کنند که در مقابل شرایط محیطی مانند رطوبت مقاوم هستند و دچار زردشدگی، ترک یا خراشیدگی نمی شوند.

سرعت  و راحتی در اجرا: استفاده از دستگاه هایی مانند کمپرسور باد این امکان را فراهم کرده است که سطوحی مانند لوله ها و رادیاتورها که پوشش دهی شان آسان هم نیست به آسانی هر چه تمام تر  انجام شود.

ضخامت کمی دارند: بافت زمینه و دانه های رنگی روی فیلم کمتر از یک میلیمتر قطر دارند.

بو ندارند و حساسیت ایجاد نمی کنند:  نیاز به حلال هایی مانند تینر در این رنگ ها وجود ندارد و گزینه مناسبی برای نقاشی ساختمان به خصوص در اماکنی که امکان تخلیه طولانی مدت در آن ها وجود ندارد میباشد.

تنوع در طرح و رنگ: شما را محدود به استفاده از یک یا چند رنگ نمی کنند و آنقدر تنوع دارند که مُجاب شوید که آن ها را برای خانه یا ساختمان تان انتخاب کنید.

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید