مصاحبه سایت نقاشی ساختمان با ارشد حسن زاده

مصاحبه سایت نقاشی ساختمان با ارشد حسن زاده

گفت و گو با ارشد حسن زاده

نقاشی ساختمان که از مهم ترین روند اجرایی تمام ساختمان ها می باشد، با سلیقه های متفاوت در خانه های مردم توسط نقاشان نقش می بندد.
اما این حرفه، همانند بسیاری از امور به تخصص، تجربه و آگاهی خود نیاز دارد که همواره باید در زمان های رنگ آمیزی منازل به آن توجه داشت.
در راستای معرفی نقاشان حرفه ای و با تجربه، سایت نقاشی ساختمان هر هفته مصاحبه ای به صورت اختصاصی با متخصصان این عرصه خواهد داشت و امروز نیز به همین منظور با یکی از نقاشانی که سابقه ای طولانی را در حرفه نقاشی ساختمان را از آن خود کرده است، گفت و گوی مفصلی داشتیم که در این صفحه می توانید این مصاحبه تفصیلی را بخوانید.

لطفا خودتون رو معرفی کنید:
من ارشد حسن زاده قیه باشی هستم. 31 سال دارم. 17 سال است که در حوزه نقاشی ساختمان مشغول فعالیت هستم.

اهل کجا هستید آقای حسن زاده؟
من اهل روستای قیه باشی تبریز هستم.

چندمین فرزند خانواده هستید؟
من برعکس اسمم فرزند ششم و البته آخرین فرزند هستم.

چطور وارد این حرفه شدید؟
با توجه به اینکه برادر بزرگترم و همچنین بیشتر افراد در روستای خودمان نقاش ساختمان بودند، من نیز در سن  14 سالگی به این حرفه علاقمند شدم و کار خود را به صورت جدی آغاز کردم و به دلیل تنوع و جذابیتی که این کار برایم داشت تاکنون علیرغم سکونت در پایتخت توانستم کار خود را به صورت تخصصی ادامه دهم.

در مورد کارتون برامون بیشتر توضیح بدید .
کار نقاشی ساختمان، امری است که نیازمند سلیقه و تجربه کافی می باشد زیرا درصورتی که وارد منزلی بشوی و مشتری شما از کارتان رضایت کافی را نداشته باشد قطعا در کارهای بعدی اعتماد آنها را از دست خواهی داد.
در ارتباط با رنگ آمیزی ساختمان ها، سلیقه های متعددی وجود دارد که برای مثال بعضی از افراد به دنبال شیک بودن و استفاده از رنگ های مختلف و بعضی دیگر نیز به دنبال سادگی و استفاده از یک رنگ می باشند که در این مورد معمولا رنگ استخوانی برای اینگونه افراد پیشنهاد می شود.
همچنین کار نقاشی ساختمان نیازمند حوصله و صبر زیاد است چراکه برای مثال باید برای ارائه کار بهتر و با کیفیت بیشتر چندین مرتبه دیوارها سمباده کشیده شود و یا زیرکاری به بهترین نحو صورت بگیرد و یا درنهایت باید برای ارائه کار درجه یک به مشتری، 4 مرتبه رنگ آمیزی بر روی دیوار صورت گیرد.

چنانچه مشتری سخت گیر نباشد، کیفیت کار را نادیده می گیرید؟
به هیچ وجه این فکر را نمی کنیم چه بسا زمانی که مشتری سخت گیر نباشد و کار را به خودمان بسپارد، ما بیشتر مسئولیت پذیر خواهیم بود و تا جایی که در توانمان باشد بر کیفیت کار می افزاییم.

کار شما چه مزیت هایی داره؟
درخصوص دریافتی و حقوق می توان گفت که شرایط مطلوبی بر این شغل حاکم است لذا کار در تابستان و زمستان نیز به بهترین نحو پیش می رود و سرما و یا گرما نقاشان را اذیت نخواهد کرد.

درخصوص مشکلات کارتون هم بفرمایید؟
مشکلاتی از قبیل بوی رنگ شیمیایی و ایجاد مشکلات تنفسی و مشکلاتی که در بحث هزینه و دریافت آن از سوی مردم وجود دارد، مواردی است که به صورت فراگیر در میان نقاشان مطرح می باشد.

مدت زمانی که برای رنگ آمیزی واحد 100 متری، طول می کشد، چقدر است؟
مدت زمان، به نوع رنگ بستگی دارد که رنگ روغنی با توجه به شرایطی که برای خشک شدن بر روی دیوار دارد با دو نفر نیرو، حدود یک هفته  اما رنگ پلاستیکی و اکرولیک نیازمند مدت زمان کمتری خواهد بود.

درمورد رنگ آمیزی جدول های شهرهای مختلف و همچنین شرایط منازل مختلف چه پیشنهادی دارید؟
با توجه به موقعیت جغرافیایی حاکم بر شهر کرج، بهترین نوع رنگ برای جدول های خیابانی روغنی اما برای مناطقی همچون شمال کشور بهترین رنگ، اکرولیک خواهد بود.
اما درمورد منازل، درصورتی که محیط کوچکی در دسترس است رنگ روغنی و استخوانی و چنانچه محیط بزرگ بوده ترکیب رنگ، شیک و زیبا خواهد بود.

در پایان اگرکه خاطره ای درطول 17 سال کاریتون دارید تعریف کنید.
طی این 17 سال جاهای مختلفی کار کردم اما یادم میاد که یک سال تنها مشغول کار در اتاق منزلی بودم که متاسفانه درب اتاق به صورت ناگهانی بسته شد و با هر مشکلی که بود توانستم پس از 3 ساعت لولای در را باز کرده و درب اتاق را باز کنم…

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید