مراحل انتخاب رنگ مناسب برای اتاق کودک

مراحل انتخاب رنگ مناسب برای اتاق کودک

رنگ اتاق کودک

 

مرحله اول: بررسی محیط

برای انتخاب رنگ مناسب ابتدا به بخشهای مختلف اتاق دقت کنید و یک یا دو رنگ را برای یک قسمت انتخاب کنید و سپس به اتاق بعدی بروید. رنگ اصلی را که برای بخش اعظم خانه ، مثل زمین ، فرش ، دیوار ، مبلمان استفاده می شود درنظر بگیرید، سپس از دو رنگ متمم برای ایجاد اثر آرامش بخش و نیز رنگی که در این میان کاملاً غافلگیر کننده باشد،استفاده کنید.

مرحله دوم: دایره رنگ

برای انتخاب بهتر از دایره رنگ استفاده کنید؛ دایره رنگ را می توان از کتاب فروشی ها و فروشگاه های لوازم هنری پیدا کرد و برای انتخاب رنگ بسیار کارآمد است. از رنگهایی که در کنارهم هستند، مثل زرد و نارنجی برای خلق احساس گرمی و آرامش و لذت استفاده کنید. رنگهای متمم در نقاط انتهایی و مقابل دایره رنگ قرار دارند، مانند نارنجی و آبی ، این رنگها در کنار هم احساسی از هیجان و انرژی را ایجاد می کنند که برای ایجاد یک محیط سرگرم کننده مناسب است.

مرحله سوم: قانون 60-30-10

قانون (60-30-10) را در هنگام انتخاب رنگ غالب،ثانویه و رنگهای بعدی درنظر داشته باشید.رنگ غالب 60 درصد و رنگ ثانوی 30 درصد و رنگ بعدی 10 درصد از رنگهای اتاق را در برمی گیرد.رنگهای اصلی برای دیوار و اثاثیه در مرتبه های بعدی قرار می گیرند. از طیف تیره به روشن نیز می توانید استفاده کنید. رنگهای تیره در کف اتاق و رنگهای روشن برای دیوار و سقف استفاده می شوند. سقف باید روشن ترین رنگ را داشته باشد.

مرحله چهارم: تضاد

رنگهای مخالف برای اتاقی که تزیینات آن سفید سفید یا دکور چوبی است ، مناسب می نماید. استفاده از یک رنگ درخشان مثل سبز و آبی براق در کنار دکور چوبی و طلایی و چوب کاری های زینتی منظره ای دلفریب و دوست داشتنی ایجاد می کند.

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید