نقاشی منزل با رنگ اکریلیک

مزایای نقاشی منزل با رنگ اکریلیک

رنگ اکریلیک

رنگ اکریلیک چیست؟

رنگ اکریلیک نوعی رنگ است که از اختلاط پودر رنگ و نوعی چسب حاصل می شود. پایه اصلی و حلال این رنگ آب است و در ساخت حلال آن از مواد نفتی و شیمیایی استفاده نمی شود و به دلیل اختلاط آن با چسب بهتر به سطوح زیرین خود می چسبد.

نکته جالبی که در مورد رنگ های اکریلیک وجود دارد این است که تا زمانی که این رنگ ها خیس هستند با اب ترکیب می شوند و به محضی که خشک می شوند دیگر با آب ترکیب نمی شوند و در واقع ضد آب می شوند و این می تواند یکی از ویژگی ها و نکات مثبت رنگ اکریلیک باشد.

ویژگی های رنگ اکریلیک

رنگ اکریلیک به نسبت دیگر رنگ های ساختمانی مدرن تر و جدید تر است. این رنگ یکی از رنگ هایی است که بسیار دوست دار طبیعت است زیرا در ساخت حلال آن از مواد شیمیایی استفاده نمی شود. نکته مهم دیگر این است که رنگ های اکریلیک بر خلاف دیگر رنگ های ساختمانی بوی بد در موقع مصرف ندارند و این ویژگی را مدیون حلال های پایه آب خود هستند.

قابلیت شست و شو رنگ های اکریلیک

مقاوم بودن این رنگ ها در برابر شست و شو نیز یکی دیگر از دلایل محبوبیت این نوع رنگ ها است. اگر به بند دوم از همین مطلب مراجعه کنید دلیلی آن را متوجه خواهید شد.

سرعت بالای کار با رنگ اکریلیک

نکته مثبت دیگر این رنگ ها این است که آن ها به سرعت خشک می شوند و همین امر سرعت عمل نقاشی ساختمان را بالا می برد. سرعت بالای خشک شدن این اجازه را نیز به شما می دهد که اگر قسمتی از دیوار نیاز به انجام رنگ کاری مجدد داشت به سرعت بتوانید این کار را انجام دهید.

مقاومت رنگ اکریلیک در برابر نور خورشید

ویژگی دیگر این است که مقاومت زیادی به تابش نور خورشید که حاوی اشعه ماورای بنفش UV است دارد و برعکس رنگ های روغنی که پس از گذشت چندین سال گچی می شوند هرگز این اتفاق برایشان نمی افتد.

رنگ اکریلیک رنگ مقرون به صرفه ای است که می تواند جایگزین رنگ های روغنی شود. انعطاف پذیری بالای این رنگ ها این امکان را به شما می دهد که برای هر سطحی اعم از سطوح گچی، سیمانی، آجری از آن ها استفاده کنید و بهترین نتیجه ممکن را بگیرید.

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید