آموزش رنگ آمیزی پارکینگ

آموزش جامع رنگ آمیزی پارکینگ

آموزش رنگ آمیزی پارکینگ

اگر قصد دارید تا پارکینگ یک ساختمان یا منزل شخصیتان را رنگ آمیزی کنید، با ما در ادامه همراه باشید.
اول از همه و پیش از آغاز هر موردی باید اشاره کرد که در نقاشی ساختمان برای رنگ آمیزی هر نقطه باید از یک نوع خاص از رنگ استفاده کرد. برای رنگ آمیزی پارکینگ نیز این مورد صادق است زیرا عمده کارهای مربوط به نقاشی در پارکینگ مربوط به خط کشی های آسفالت است تا مکان قرار گیری هر یک از خودروها مشخص شود.  پیشنهاد تمامی نقاشان در رنگ آمیزی پارکینگ استفاده از رنگ رزین اپوکسی است زیرا این نوع خاص از رنگ به راحتی توسط آب شسته نمی شود و به راحتی بر سطح ناهموار آسفالت می چسبد.

نقاشی و رنگ آمیزی پارکینگ
به چه نکاتی باید توجه داشته باشیم؟

همان طور که در بالا اشاره کردیم که برای رنگ آمیزی پارکینگ اکثر رنگ های رایج و محبوب کارساز نخواهد بود زیرا رنگ های اکریلیک یا لاتکس قدرت چسبندگی بالایی را بر روی آسفالت ندارد و پس از مدتی به راحتی از سطح آن پاک خواهند و نتیجه‌ای جز هدر رفت بودجه را برای شما نخواهند داشت.
به عنوان اطلاعات اضافی نیز باید گفت که به طور کلی رنگ ها به دو دسته رنگ هایی بر پایه آب و رنگ هایی بر پایه حلال ها تقسیم می شوند.
رنگ هایی بر پایه آب نسبت به رقیبان خود کمتر به محیط زیست آسیب می زنند زیرا از حلال ها که باعث آسیب به اکثر گونه های جانوری و محیط زیست می شود استفاده نمی کنند.
همچنین این نکته حیاتی نیز قابل اشاره است که رنگ های بر پایه حلال ها گاهی اوقات باعث ایجاد سردرد و حتی گونه خاصی از سندروم در نقاشان یا حتی افراد ساکن در ساختمان یا خانه تازه رنگ شده می شود زیرا فرمول شیمیایی استفاده شده در این نوع خاص از رنگ ها برای مدت ها ماندگاری خود را حفظ می کند. مخصوصا اگر محل نقاشی شده به مقدار مورد نیاز هوا دریافت نمی کند مثل پارکینگ ها .
به هر حال پیشنهاد نهایی ما استفاده از رزین اپوکسی و رنگ ها بر پایه حلال ها است. با این که رنگ های مذکور گران تر از رقیبشان هستند ولی تقریبا در رنگ آمیزی باندهای فرود هواپیما، بزرگ راه ها، راه های داخل پارکینگ و غیره استفاده می شوند.

چگونه پارکینگ شخصیمان را رنگ آمیزی کنیم؟

رنگ آمیزی پارکینگ نسبت به دیگر نقاط ساختمان متفاوت است اما شما این موضوع را در نظر بگیرید که به مانند رنگ آمیزی منزل شخصیتان باید نکاتی را رعایت کنید:
1. ابتدا خط کشی های قرار گیری خودرو ها را انجام دهید
پیش از آغاز رنگ آمیزی باید  خط کشی دقیقی از محل قرار گیزی هر یک از خودرو ها داشته باشید فقط به این نکته توجه داشته باشید که خط کشی خودرو ها باید به گونه ای انجام شود که اکثر مدل خودرو ها به راحتی بتوانند خود را در آن جای دهند.

2. نحوه اعمال رنگ
شما می توانید از ابزار های رایج رنگ آمیزی استفاده کنید مانند غلطک و… قابل ذکر است که اخیرا دستگاه مخصوصی به همین مناسبت طراحی شده و شما می توانید به وسیله آن خط کشی های دقیق و بسیار مستقیمی را انجام دهید.

3. از حفاظ و علامت های هشدار دهنده استفاده کنید
اگر مسابقات رالی و اتومبیل رانی را مشاهده کرده باشید حتما متوجه شده اید که بخشی هایی از آسفالت که رنگ شده اند تا چه حد لغزنده اند و.در روزهای بارانی این موضوع به اوج خود می رسد. پس در نقاط رنگ آمیزی شده پارکینگ به خصوص جاده ها علامت هشدار را قرار دهید تا احیانا اتفاقی برای افراد در هنگام عبور و مرور نیافتد.

4. تجهیزاتتان را جمع آوری کنید
از آن جایی که محوطه پارکینگ بسیار بزرک است پس پیشنهاد ما این است که پس اتمام کار حتما تمام تجهیزاتتان را در یک نقطه جمع آوری کنید تا احیانا مشکلی به وجود نیاید.

5. به زمان معین شده برای اتمام کار پایبند باشید
کارهایی مانند نقاشی ساختمان شدیدا زمان محور هستند و یک نقاش ساختمان باید یک فرد وقت شناس نیز باشد این موضوع در خصوص رنگ آمیزی پارکینگ نیز صادق است زیرا این احتمال وجود دارد که صاحب پارکینگ قصد بازسازی و فروش آن در اسرع وقت را دارد یا دوست دارد کسب و کار خود را سریعا به راه بیاندازد پس حتما به این مسئله توجه داشته باشید.

امیدواریم این آموزش برای شما مفید بوده باشد.

نمونه کار نقاشی درب پارکینگ

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید