تفاوت رنگ روغنی با رنگ اکریلیک

در عرصه نقاشی ساختمان رنگ روغنی قدمت بیشتری نسبت به رنگ اکریلیک دارد به همین دلیل اکثر افراد با این نوع رنگ آشنائی کامل دارند اما رنگ اکریلیک برای خیلی ها نا آشناست و معمولا موجب سردرگمی صاحب خانه میشود که کدام گزینه بهتر است.

تفاوت رنگ روغنی و اکریلیک

 

مقایسه رنگ روغنی و اکریلیک:

اول از همه باید به این نکته اشاره کرد که هر دو گزینه کاملا قابل شستشو می باشند بوی تند رنگ های روغنی بزرگترین ایراد این نوع از رنگ ها است که در رنگ های اکریلیک کاملا برطرف شده و رنگ های اکریلیک یا همان روغنی بدون بو به هیچ عنوان بو نداشته و کاملا بی بو هستند. رنگهای روغنی در دراز مدت تولید سرب می کنند که ممکن است موجب بروز بیماری شود اما رنگهای اکریلیک از نظر زیست محیطی این مشکل را ندارند یکی دیگر از تفاوت این دو نوع رنگ در مدت زمان اجرای آنهاست.

رنگ روغنی به دلیل دیر خشک شدن اغلب موجب آزار اطرافیان می شود اما رنگ اکریلیک قابلیت اجرای بسیار بالایی نسبت به رنگهای روغنی دارد و کاملا بدون بو هستند. رنگهای اکریلیک حلال آب هستند به همین دلیل برای فلزلت و قسمت های چوبی ساختمان توصیه نمی شوند همچنین در دراز مدت ممکن است رنگهای روغنی غابلیت شستشوی بهتری نسبت به رنگهای اکریلیک داشته باشند.

اما مزیت قابل توجه رنگهای اکریلیک نسبت به رنگهای روغنی طیف های متنوع رنگهای اکریلیک است که در رنگهای روغنی وجود ندارد به طوری که شما هر رنگی که دوست داشته باشید میتوانید از فروشگاه های معتبر رنگ های اکریلیک کامپیوتری خریداری کنید تنوع رنگ های اکریلیک حتی از هزار رنگ هم فراتر است و برای کسانی که دوست دارند در خانه ای با رنگهای دکوراتیو زندگی کنند بهترین گزینه برای نقاشی ساختمان و منزل استفاده از رنگهای کامپیوتری رنگهای اکریلیک است.

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید